Vilniaus infrastrukturos analizė

Transportas

Vilniaus m. viešojo transporto infrastruktūros analizė.

 

Tikslai:

1. Išanalizuoti teritorinę apkrovą, t.y. surasti stoteles, per kurias vyksta intensyviausias viešojo transporto eismas (skaičiuojant atvykimų laikus).

2. Išanalizuoti demografinę stotelių struktūrą, t.y. kokio amžiaus gyventojai gyvena 500 m atstumu (max atstumas, kuris dar vertinamas kaip patogus nueiti iki viešojo transporto stotelės). 

3. Apskaičiuoti stotelės demografinę apkrovą, t.y. santykį tarp gyventojų skaičiaus ir išvykimų skaičiaus. Daroma prielaida, kad gyventojai labiau naudojasi viešuoju transportu ten, kur yra geras stotelės pasiekiamumas ir pakankamas kiekis išvykimo laikų. Kuo santykis didesnis, tuo blogesnis pasiekiamumas (t.y. tenka daugiau žmonių vienam išvažiavimui). Išskiriami keli demografinės apkrovos tipai: 

  • A) Aktyvūs - 0-65 m. amžiaus asmenys, gyvenantys 500 m atstumu; 
  • B) Darbingi - 14-65 m. amžiaus asmenys, gyvenantys 500 m atstumu. 

4. Atlikti DecisionTreeClasifier, kurio pagalba būtų galima numatyti gardelių prioritetą (0-4 lygiai) stotelių įrengimui. Daroma prielaida, kad prioritetas didžiausias ten, kur 400 m atstumu yra mokyklos, darželiai, universitetai, gydymo įstaigos.

 

Naudoti duomenys:

1. 2011 m. gyventojų surašymo duomenys. 100X100 m gardelė. SHP (GIS formatas). https://osp.stat.gov.lt/gis-duomenys

2. Vilniaus m. viešojo transporto stotelės ir tvarkaraštis. TXT failai: https://github.com/vilnius/transportas/tree/master/gtfs GTFS formatas yra atviras, jo aprašymas yra https://developers.google.com/transit/gtfs/reference. 

3. GRPK (keliai_l), Statistiniai tinkleliai - geoportal.lt

4. Įstaigų GIS duomenys - www.vilnius.lt

naujiena
video
video
video